Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 8 augusti 2010

I feel good

Jaha, i morgon står man i hallen igen och drar igång en ny säsong. Är lite ambivalent faktiskt över det, har ju en relativt ny livsstil och har ännu inte kommit på hur jag ska kunna sy ihop mitt liv, men det fixar sig, det brukar göra det. Få ha lite is i magen bara och vara lite flexibel antar jag. Nå, vi ska mjukstarta med korta träningar och inte varje dag heller. 3 veckors "try-outs" väntar och med så ungt lag som jag förmodligen kommer att få så är det utveckling som gäller först och främst. Resultaten kommer med utveckling, det har det gjort förr. 1982 gjorde jag min första säsong som coach. P71 var laget och jag gick i åttonde klass tror jag. Time wait´s for no one. Regn ute som kan döda folk, men I feel good.
/henrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Henrik,
Det stämmer att P71 var ditt första lag och på första träningen var det bara en enda spelare - minns du vem? Knappast den bästa du tränat men förhoppningsvis inte den allra sämste?

Min son vill börja spela basket och då började jag tänka på min egen karriär och så hittade jag dig på nätet. Kul!

Henrik sa...

Janne???? Visst minns jag, det roliga var att jag tränade dig en timme... Men det blev ju ett lag till slut. Och nej, jag har tränat många som varit betydligt sämre, tro mig. Hur gammal är din son? Han är välkommen och du med. Hahaha, den förste jag tränade i basket! Vad kul!
/henrik

Anonym sa...

Hej igen,

Det blev väl ett ganska bra lag av P71, då menar jag inte att vi vann allt vi ställde upp i för det gjorde vi ju inte men det var liksom välfungerande. Spelare som tränade regelbundet och entusiastskt och som kämpade och hade kul. Jag är själv tränare (fotboll)sedan många år och tycker att det här när man faktiskt ibland lyckas vara med och forma ett LAG är fantastiskt. Det tycker jag du gjorde bra när det begav sig en gång för länge sedan. Jag minns min tid i Selga-hallen som något mycket positivt.
Sonen är bara 6år men de har "spelat" på dagis och han tycker det är kul så det är inte jag som tvingar honom. Vi bor i Kungsbacka så det blir tyvärr inte Högsbo men Basket-Sverige är väl inte större än att vi kanske stöter på varandra eller så tar jag med honom och kollar på dina tjejer när säsongen kommer igång. //Janne

Henrik sa...

Kul att läsa Janne. Speciellt att det var välfungerande. Jag var ju inte så gammal. Vi blev ju faktiskt bäst i distriktet ett par ggr också. Närmaste basketklubb för dig är Onsala som har mestadels yngre lag då klubben är ganska ny, men jag känner nga ledare där, så ta grabben dit vetja. Och du är välkommen till Gothia Arena (liiiite större än Selga)!
/henrik