Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 27 november 2010

The preacher!

Gjorde ett besök i Mölndal idag & såg en damligamatch live för första gången på ett tag. Först träffar jag koordinatorn fw & sen tar en fd spelare som jag coachat 50 pix av mig vid ingången innan Frivold d a ä (" den allra äldste) hälsar en personlig välkommen. Har alltid gillat hallen, beror förmodligen på att jag oftast åkt därifrån med ett rosa protokoll, men bänkarna på läktaren är tamme fan inte gjorda för människor att sitta på. Så, flashig line-up, men det såg osäkert ut på vissa håll redan där. Go greens stod det lite överallt men hemmalaget spelade i gult och Go yellows låter ju inte så där döfräckt precis. Luleå tippas som segrare av vissa och de spelade bra mkt bättre än de webb matcher jag sett då de hystat treor i tid och otid. Matchen var jämnare än vad spelet egentligen gav sken av. Det var sex upp för bortalaget i halvtid, sen startade Kvarnby och speciellt Freison bra i tredje och hemmalaget gick om. "Men sen kom jag", sa min broder C dy och antagligen hade han lite GAISnegg med sig för sedan tog bortagänget över och vann med elva. Så vad tyckte jag då? Jo, Gläser är bra, Freison gillar jag, men hon verkar svårcoachad med lite pressade och snabba avslut ibland, Smart togs hårt och hon kom aldrig loss, men det är en klasspelare. Annars spelade Rivero bra tycker jag, men hon hade inte domarna med sig. Dessa två blåste lite väl mkt för min smak. Övriga spelare i the home team spelade för lite för att jag ska kunna vara rättvis, men de såg i vissa fall ut som vid lineupen, dvs rädda och nervösa. Det kan man vara, men visa det för fasen inte så tydligt. Lättare att skriva än att göra, det är jag medveten om. Arvika var på plats och tittade och jag vidhåller att de har bättre svenskt material än flera ligaklubbar. Hoppas de går upp. Och på ett annat håll spelade ett lag för sista gången. Själva tar vi tåget till Karlstad i morgon och jag hoppas att SJ och tjejerna levererar. Glad advent på er. Nu ska jag göra kaos av C dy i hockeyspelet.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

fucking idiot

Henrik sa...

Kände bara för att publicera ovanstående kommentar som säger allt.
/h