Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 26 juli 2011

Old man

Ibland sätter jag mig bara och skriver utan att ha en aning om vad eller vart det ska sluta. Detta är just ett sådant inlägg, bara så ni vet. Men som Stephen King har skrivit en gång "jag har bara mina ord", fast på engelska då förstås, och det har vi ju alla såväl i skrift som verbalt. Sommaren tassar på och börjar närma sig sin sista månad, själv har man nu ca två och en halv vecka kvar innan man ska tampas med ny läroplan, ny rektor, ny kanslist, ny organisation men med samma elever i alla fall. Nu ska det sjösättas, alla "nya" tankar som Lgr11 sägs innehålla. Är något luttrad, om man inte får tillräckligt med personal, cash och tid att göra ett bra jobb så kommer några nya förändringar inte synas eller hjälpa till. Nu råkar jag jobba på en liten skola med bra folk, kids och föräldrar så det kommer att gå förstås. Det måste ju det. Ska snart börja titta in den nya bibeln som går under det spirituella namnet Lgr11. 282 sidor och inga bilder. Suck. The Kids har lämnat sin fader denna dag och jag står för markservicen dessa dagar. Vädret vägrar att ljusna så ev utflykter får vänta. Men man ska inte heller underskatta värdet i att inte göra någonting ibland. Man behöver det med. Läser "Horn" av Joe Hill som rör sig i Kingland och än så länge har jag svårt att sluta läsa. Tittar ibland med förfäran på det som skett i Norge...får nog ringa hem kidsen snart. I sådana här tider vill man ha dom nära. Se där, det blev några rader ändå ser jag.

Inga kommentarer: