Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 12 oktober 2010

Better the devil you know

Det var ett tag sedan sist, men igår vart jag förbannad igen. Läste på Kfums sida och uttalandet av en coach där. Han undrade om alla verkligen "jobbade för svensk baskets bästa och utveckling" och det han syftade då på underförstått var att Högsbo fick stryk av hans lag i en match. I mina ögon är ett sådant uttalande så dåligt att klockorna stannar. För att:
1. Det lag han själv coachar kommer från just Högsbo. Vuxna "ledare" värvade över barn till Kfum för ett antal år sedan med pappors goda minne.
2. Att 95:or slår 94:or är ingen big deal. Se på våra F97:or som slår lag flera år äldre än de själva.
3. Jag tog över (lr tillbaka) damlaget efter honom för 2. 5 år sedan. Sämre tränat lag har jag aldrig tagit över. I november såg laget ut som lamadjur allihopa.
4. Som utbildare i distriktet har jag ännu inte haft en enda ledare från Den Klubben att utbilda & ingen från Den Klubben är heller utbildare av framtidens ledare i distriktet.

Vad fan gör du själv för att utveckla basketen i distriktet? Och vad har du åstadkommit? Att börja från scratch med ett minilag och utveckla det under flera år; då har man gjort ngt bestående. Har du gjort det?
Att sen kalla en klubb med ca 25 ungdomslag, egen hall, Europas största ungdomsturnering, 2 seniorSM guld och flertalet SM guld på ungdomssidan etc för "lillebror" är däremot bara gulligt. Kom tillbaka om tio år. Finns Kfum då, är jag överraskad.
/henrik

Inga kommentarer: