Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 11 oktober 2010

Through these eyes

Såg en damligamatch. Telge mot Luleå. Gjorde det samtidigt som jag rättade matteprov men det såg la bra ut. Telge gillar jag medan Luleå varje gång jag ser dom hystar treor och på ngt sätt verkar sakna själ. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men typ så. Hade en smsdiskussion med hoppjerkan ang tidigare synder. Vet inte riktigt om jag håller med om att har man gjort fel (i ngn annans ögon) så ska man hålla klaffen. Är det ngt jag inte gör så är det just det. Visst var det kul att Mölndal vann sin första damligamatch genom historien igår (The Club har 2 SM guld...bara en parantes..bara en p a r a n t e s!) & skitsamma om foreigners gjorde i stort sett alla poäng. Så småningom gör de svenska spelarna det också. Märkligt dock att man får kritik för att man själv gjorde samma sak. De som är bäst ska spela. I min värld är det så enkelt. Och coachen bestämmer. Sen att det är bra mkt roligare att svenska juniorer gör 28 och 18 poäng (utan att missa ett skott) är en annan diskussion. Är det rimligt att hockeyspelare tjänar 450tusen i månaden? Det är fan i mig ett hån mot alla andra.
/henrik

Inga kommentarer: