Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 23 januari 2008

4 liv

Jojo..
Jag kan redan höra;"uppdatera nu då för f-n". Men det får man väl ta, läste om den stackarn som slutade blogga el facebooka el vad det nu va för att hon blev för stressad? Que? Är det en nyhet? Jag fattar inte journalister ibland.

En av mina tre arbetsgivare antydde att han förmodligen kommer att tappa resterande av sitt hår i.o.m den här bloggen. Det tar jag som en positiv respons.
F ö har jag svaret på varför basketligalaget går så dåligt i år och att även damlaget går sämre än tidigare. Förra säsongen hade båda lagen svarta shooting-jackets som var snygga. (Det mesta med svart och lite gröna stänk är ju snyggt) Till denna säsong har nån fomme plockat fram vita ditos. Ligalaget ser ut som ett gäng läkare, även om nr 12 får mig att tänka på Gökboet istället, damerna ser ut som ett gäng nyexaminerade sjuksköterskor. Vem skrämmer det? Ingen i ligan än så länge i a fall. Se på laget från Södertälje, gröna och svarta overaller! Det är stilrent det!

Åker till Eldkvarnland på lördag. Staden med spårvagnar och Plura, nummer tre i min bok när det gäller svenska textförfattare efter Lundell och Afzelius. Som av en slump lirar jag M/S Alkohol i bakgrunden nu..

"Jag har 4 liv", säger x framför datan. Jaha muttrar jag, jag har fullt upp med mitt enda.
Hur vet man eg om nån läser detta? Finns nån räknare? Vad är "URL" för nått och hur i hela friden kan man lägga in ett foto här? (inte för att jag tänkte göra det) Livet var enklare förr och steget från C90 kassetband till mp3 känns långt. (Är det bara jag som hoppar över låt efter låt på mp3n för att ha 82 inlagda låtar gör mig stressad, ring tidningen nån..)
Uppdatera själv!
/henrik

2 kommentarer:

Pont. sa...

BiW, även för en gammal Pratkvarnare som undertecknad, är detta en lysande utveckling, dock något oväntat att det var just du som tog steget in i framtiden.
Men, såg att det fanns nån form av vecko-mail-ista på lejonsidan, registrerade mej men fortfarande inte fått nåt...
Det var bättre förr, klubbtidningar och tjockmattor i gympahallarna.
Plura klättrade ordentlig med sin svart blogg och en annan sleeper är lemarc som bokstavligen tagit sej ut ur skuggan och upp på favoritlistan.
Men såklart en bra bit under uffe...vad säjer du om senaste boxen?
Snåle FW skyller på csn och ville bränna mina...
En hel del skräp från hemmatagningarna men mycket bra stuff, inte lyckats svälja den engelska skivan än, men tycker att det är lite fräckt...

jaja, fortsätt blogga för oss som fortfarande tror mänskilgheten.

/Lenton, under en tårpil i norrland...

Henrik sa...

Jag har som första mål att slå dina två veckor;)
Nä, boxen har jag inte-än. Vet inte riktigt om jag mäktar med 12 CD eller va det 13?
/henrik