Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 31 januari 2008

Blue Highway

Det är tydligen en storm på väg. Man får hoppas att den drar förbi innan söndagen då man ska åka kusten ner till Lund. Det kommer nog att vara storm så det räcker på planen.
Såg på kvällsöppet igår och den fjantiga debatten Göteborg vs Stockholm. Som gaisare har jag oerhört svårt för det "goagubbarLasseKronérIcaOldsbergräckfrossaklämkäcka" som denna stad ofta förknippas med men visst finns det dryga stockholmare. Kommer ihåg när mina p73or började härja i usm och utmanade stockholmsgängen hur vissa coacher där uppe var både arroganta och stöddiga mot oss från "landsorten". Jo, en fomme sa faktiskt så om Göteborg. Än värre blev det när mina p77or i flera år var bland de bästa lagen i landet men likförbannat aldrig fick ngt större erkännande av dessa stöddiga coacher. Värst var alltid klubben söder om Stockholm med sin fina turnering under påsken. Minns speciellt en kvartsfinal där vi ledde med trettio poäng och vann lätt men inte ett "grattis" efteråt. Skit samma.
Ett strålande undantag har alltid coacherna från Solna varit. Speciellt Åke Bärlin uppträdde alltid schysst, utan armbågar och med ödmjukhet gentemot en kollega från "landsorten". Jag undrar var han är nu efter utflykten i Ockelbo senast? Även Söder hade en lite avslappnad attityd på sitt coachgäng under 80/90 talen med speciellt min gamle sidekick Peder Liljemon, som i somras visade att han är en fena på att grilla! (Vi gör ofta din löksås, Peder. Den bär ditt namn by the way...)
Själv då? Jaja. Med ålderns rätt har jag säkert retat upp coacher på ett eller annat sätt, men jag kan åtminstone reflektera om det här och som jag tidigare har skrivit;tar man mig på fullt allvar får man skylla sig själv...
Jag är ju från Göteborg...
/henrik

Inga kommentarer: