Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 4 februari 2010

Life´s just an illusion


Kultbandet Axe med plattorna "Offering" & "Nemesis", rock´n roll at it´s finest. Jag vet, 80-tal...
Det här med att blogga är märkligt. Hux flux är det fler kommentarer om coach J:s frisyr än om nånting annat av allt jag printar ner här. Jag minns inte allt trams jag har hävt ur mig, men det bränner aldrig till när jag tror att det skall det. Undantag är väl när jag skriver om andra basketklubbar i denna inskränkta stad. Körde två träningspass igår och i´m far too old for this, men vad ska man göra som ungdomsansvarig? Först f97 lag II, som fick höra ett och annat om att ta det på allvar, attityd och varför man tränar. De snappade bra och spelet avslutades med en patenterad back-door och jag kände lite att I still got it. Sen kom the ladies och vi har vår beskärda del av sjukdomar men JJ, MR, AO, AJ, SW, HO, CB hade nog säsongens bästa träning med en skottprocent på drills och spel som jag nog inte haft sedan tja old p77 days. Och det var la just där, efter ca två och en halvtimme på golvet framåt 21.00 som jag kände att det är det här jag gillar och att det är värt den tid man lägger ner. F ö imponerar Telge stort på mig när man mosar förstärkta ölänningar å det värsta. Träna lönar sig, men det gäller att träna rätt. Gå in på www.mybasket.se och läs gästtyckaren Kotsalainen (lr hur fan han stavar sitt namn, samma svårighetsgrad som Ghjulamo) krönika. Den bästa text jag läst på bra länge. "life´s just an illusion, don´t fill your´s with pain. Pain leads to confusion, confusion will drive you insane" (Axe)
/henrik

Inga kommentarer: