Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 7 februari 2010

Tyst för fan

Ny vinst igår och vi är faktiskt rätt bra för tillfället. Ngt av en formtopp när det som bäst behövs. Domarna är dock redigt skiftande i denna serie, igår hade vi två som i princip blåste på all kontakt och ibland innan kontakt kom (lex "hon tänkte foula"). Vid flertal tillfällen blåste de dessutom samtidigt och när D hade perfekt position så kom en foul på henne och jag ehhh uppvisade mitt missnöje varav en av de grå sa "lugna dig, ni leder ju med så mycket". Vad fan har det med saken att göra? sa jag. Och fick naturligtvis inget svar. Jag är inte ute efter att vinna med så mycket som möjligt, jag är ute efter att utvecklas spelarna så de förstår när de spelar bra försvar med rätt position, rätt roteringar osv. Detta fattar inte eller skiter vissa domare i. "Vi ställer upp här och dömmer, då ska du inte skälla", var en annan kommentar jag fick. Say what! Ställer upp? Ni tjänar ju för sjutton gubbar rätt bra pengar på att blåsa i en och en halv timme och kan man då inte tåla kritik eller ens diskutera i halvlek (vilket jag försökte få till stånd) så är det för låg nivå.
"Är du ff sur på mig? Alla domslut ni dömt är inte fel", försökte jag efter halvlek. Men nä, totalt humorlösa. Tacka vet jag då de vi hade hemma senast, "Vi vann trots att du dömde oss", sa jag efter matchen till domaren. "Ja och ni vann trots att du coachade", fick jag till svar. Gött, mer sånt tack för trots allt är det bara basket.
(titeln, gammal Ebba låt och antar jag vad domarna tyckte jag skulle vara.)
/henrik

Inga kommentarer: