Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 1 september 2011

Attero dominatus

Det är september & enligt almanackan är det då höst, fast idag är det en fin dag och jag hoppas kunna dricka lite kaffe på balkongen mellan basketmatcherna ikväll. BasketEM startade igår och Litauen vann till slut en kul match mot Storbritannien och det var skönt att tänka på något annat och bara låta sig underhållas och slippa tänka så förbannat ett tag. För att vara något högtravande för en gångs skull så är jag blasé på en del nu och framför allt att vi som Roger Waters så riktigt sjunger ska "amuses to death". Allt går eller ska gå så förbannat fort, någon reflektion eller eftertanke hinns inte med för då kanske man missar det nya som är på gång. Man ska ha kickar, det ska tas beslut med känslor och magen medan det mer eftertänksamma förnuftet får stå tillbaka för det har man inte tid med. Det är bara att starta om, logga in, trycka på on knappen, move on, säga att "man tar det med sig" men någon lärdom görs inte och man faller i samma grop om och om igen. Men som Lundell sjunger, "man är sina val och handlingar" & det har han ju rätt i. Jag försöker leva som jag lär men ibland känns det som man bara dunkar pannan blodig. Well, jag behöver väl nån kick jag med antar jag men kickar är sånt som snabbt går över och då letar man nästa. Att vara beroende är farligt, man riskerar allt och ofta fegar man ut och sen är det no return. Slut på högtravandet, nu är det basket snart igen och vädret är som skrivet fint och inte minst så är Wanderson kvar i Gais. Och jag påminns än en gång hur bra biw är som ventil. För mig.
/henrik

Inga kommentarer: