Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 10 september 2011

Childhoods end?

Sitter och väntar på ytterligare en basket match & försöker få rätsida med mitt liv. X har en kompis hemma och det är ju gott, de stojar och har sig men det känns som om jag är på jobbet i min egna lägenhet. Jobb ja, har redan glömt sommarlovet och är väl snart närmare höstlovet än det förra. Time wait´s for no one. För första gången sedan The Club inte förlängde kontraktet med mig, men sedan anställde mig igen i november, är jag inte i det skedet att fixa träningsmatcher och spela dom nu. Känns rätt skönt faktiskt. Såg att Marabou körde över de gröna rejält i deras första träningsmatch, tja säger ju ingenting. Mer än att det börjar närma sig säsongsstart. Hoppas kunna se I lite mera denna säsongen än förra. Fruktansvärd tragedi i Ryssland btw. Men helt plötsligt poppar det upp folk överallt som sörjer den svenske mannen som omkom. Har oerhört svårt för sånt lismande. Det är min själ plast empati så det skriker. Vill du göra nån skillnad eller sova med gott samvete så gå med Amnesty eller Greenpeace. Stöd Rädda Barnen, Läkare utan gränser eller liknande. Men att trycka på en "gillaknapp" på ansiktsboken är ju så mycket enklare & kräver absolut ingenting. I morgon minns vi de chilenare som fick sätta livet till 1972 i en kupp mot demokratin. Vi minns också det som hände i Usa för tio år sedan & vi försöker leva som vi lär och gör mer än trycker på ett tangentbord.
/henrik

Inga kommentarer: