Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 1 februari 2008

Days that try your patience

Det var inte mycket till storm. Min sal som ligger på andra våningen har stora fönster som lätt kan blåsa upp men de hade klarat sig. Snart lov igen, vilket behövs när man visar Euroleague matcher mitt i natten och man är för slö för att spela in. Precis som om jag skulle ha tid att kolla i efterhand, det är ju på natten som jag är ledig.
I ankdammen basketsverige är det tydligen en all star match i helgen med "världen" (låter fint) mot Sverige. Ja jösses. Måste vi ta allt skit från Usa? När såg du senast en all star match i säg fotboll eller handboll (brrr..)? Och de flesta går på skiten. Löjden på basketsverige som tydligen är dunkosexuell går i spinn på sina snuttifieringar dagligen på denna dunktävling. Har aldrig förstått dunkens betydelse, förmodligen för att jag själv knappt når nätet. Njuter däremot av tex Partizan Belgrads försvar i går kväll och deras skott, spel, passningar ja, allt. Sitta i fryshuset, lyssna på totempålemusik, se junisar brösta upp sig och försöka vara numero uno. Basket är ett lagspel och jag hatar verkligen när spelare i tex italienska fotbollsligan pekar på sig själva när de gjort mål. Snart har vi väl samma scenario i basket. Som Toni Kukoc sa "när jag kan ge en medspelare en assist är vi två som blir glada". Det var bättre förr eller så börjar jag bara bli gammal och gnällig.
Läser att GAIS nya tränare har haft en "smekmånad" och att de "inte har några skador" inför träningsmatch premiären till helgen. Shit. Denna säsongen kommer det verkligen att gå åt helvete.
/henrik

Inga kommentarer: