Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 17 januari 2010

Blame me

Jävla stad, London. De kör på fel sida vägen, fick hålla i min kollega nästan varje gång vi skulle gå över vägen, inga kontakter som funkar utan adapter, måtten på kläder stämde inte så fick chansa när jag skulle köpa tröja till I, frukost som inte en hamster skulle bli mätt på med "toast" som man kunde andas in. Och själva mässan var stor som det svåra året.
Nä, en grym stad. Bodde perfekt med gångavstånd till tex Oxford Street och där finns ju en del att göra och köpa. Att sitta på en old pub in old London med en öl har sina tjusningar. Vi var ett gott sällskap och min roommate var en go gubbe, trots fel fotbollsfärger, men han var inte "blowhite" och vi hade en del gemensamt inom musik, skola och faktiskt mutural friends. Var på ett skolbesök i en fyra där de jobbade med iPod touch och det är nog det nya tror jag, trots deras skoluniformer och blaskiga té. Mässan var lite mycket att ta in och lite mycket samma saker. Smartboards överallt, t.o.m på golv och bord. Kvällarna var det möten med sövande tråkiga "förvaltningsfolk" som sa mycket men ändå inget. Det var gott att dra iväg på stan efter det, kom hem till hotellet oftast helt slut efter att ha tävlat med roommaten och en dam från another school om såväl ölsvepande som att springa uppför 175 trappsteg vid vår "tube". Jag vann ingen gång, föga oväntat. Hittade Chris Knights "Trailer II" och köpte den, spel till X och tröjor till I. Kom på mig själv vid Piccadelly Circus, när jag gick själv att just gå själv i another town har jag aldrig gjort knappt och guess om man njöt. Oerhört trevligt folk dessa britter, "mind the gap" och "can I help you?" var stadiga fraser men också en del oro, mycket varningar i högtalare om man såg ngt mystiskt i tunnelbanan så skulle man anmäla det. Jaja, jag flöt tydligen in i mängden bra. Väl hemma så vann the ladies mot Bonkeryd med elva, GAIS har ingen ny spelare klar, snön låg kvar och i morgon är det skola igen.
/henrik

Inga kommentarer: