Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 7 januari 2010

Too old to rock´n roll, too young to die

Igår roade man sig att hugga ved och skotta snö. Bor på kanten och har således 2 trottoarer att skotta, när man skulle börja med den andre kom en snöröjare och frågade om han kunde hjälpa till. Sure, sa jag och veckans, nja, månadens, ah va fan, årets hjälte tog sin grävskopa och skyfflade bort hele skiten och dessutom hade han flis som jag kunde ta och hälla ut efteråt. Har aldrig varit så nära att kyssa en man sedan Dime räddade öppet mål nere i Landskrona för fem år sedan. Hade 11 girls in action igår och höjde intensiteten rejält. Vi ska ju möta bättre lag nu under våren (våren? vilken jävla vår?) och körde också igenom vårt zon defence. Har nog aldrig gått igenom det så sent in på en säsong som nu, men vi måste ha lite mer vapen nu i götalandsserien. Hade också, vilket även det är historiskt, ett föräldramöte med ett damlag igår. Vår "chans" är att köra just damlaget som ett ungdomslag, som det ju nästan faktiskt är. "Jag har tvingats ta upp juniorer" som en coachkollega sa till mig. No shit, det är det jag har. Börjar jobba i morgon igen. Ser verkligen fram emot det, blir dock kort då resa stundar, om det nu går i detta förbannade sketväder. Ikväll spelar the league team igen mot Plannja. Funderar på om det nånsin har vunnit mot dem, dags i afton? I doubt it. GAIS börjar träna i dag igen. Ni ser, problemen bara hopar sig.
/henrik

Inga kommentarer: