Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 3 januari 2010

The boxer


X fyller 8 idag, själv fyllde man 8 1975. Time goes. Vi bilade in till ett svinkallt centrum, parkerade utanför Valhalla där nån turnering spelas. Nått med klubba och en boll full av hål och målvakten ligger på alla fyra á la en italiensk fotbollsspelare. Nåväl, i biosalongen var det varmt och "G-Force" var la en okej rulle för en åttaåring. Själv tyckte man att kommentaren av en hamster "Jag älskar doften av napalm på morgonen" var ganska långsökt. Nå, sen var det X:s favorithak Mc Donalds som gällde och senare beställde han köttbullar, potatis, sås, morötter och ärter till middag. Det var hans favvorätt nummer 8, sa han. Ner i Lund ångar F97 på. 2 stora segrar och redan klara för slutspel är man. Gruppfinal senare i afton. Även F92 är klara för slutspel, inte illa då 4-5 damlagsspelare inte är med. Har så smått börja fundera på första matchen i Götaland. Att höra att vi inte är division 1 mässiga nu gillar jag. Det är inte nu vi ska vara det, utan om ett halvår ungefär. Kul att slippa korpserien är det dock. Nu pratar dom om brottningsboll på tv. Ska nog byta kanal, även om jag blivit tipsad om att hålla mig till svt, så jag håller mig ifrån Boxer reklamen.
/henrik

Inga kommentarer: