Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 26 januari 2010

The whistler

Alltså, man blåser inte foul och avgör matchen. Det var ngt av det sämsta jag har skådat i afton av de tre tredjedomarna. Om Holmin är nöjd med deras insats så vette fan vart vi e på väg. Rushs femte foul när Watt borrar ner hövvet och går på korgen så undrar jag om Rush skulle ha lämnat hallen för att på så sätt undvika foul? "Ska jag gå upp i atomer?", som en fd spelare sa. Och med o.1 sekunder kvar på klockan så blåser (och det är han känd för att vilja avgöra själv) domaren en "blocking foul" på Carter som är det mest mesiga jag har sett och ger Uppsala 2 kast med en pinne ner. Allvarligt, om han inte hade blåst kan jag gå gift på att Uppsala i n t e hade protesterat. Fan, att det ska vara så svårt ff för domare att haja att ingen, absolut ingen, i publiken har kommit för deras skull. Själv vart jag vansinnig på en domare som jag haft flera ggr och till slut röt jag till åt ansvarige och har sluppit densamme sedan dess. Nånstans får det fan i mig räcka. Om denne "ligadomare" får blåsa mer matcher i Glenntown så går jag. Men visst, Carter missade ett straffkast med åtta sekunder kvar (gissa vem som blåste den foulen-också) medan Frier satte båda och vann matchen till Uppsala. Och visst, domare är mänskliga och gör misstag också. Och visst missar spelarna mycket också för att inte skriva om alla missar vi coacher gör. Men man försöker in i det yttersta låta spelarna avgöra och på så sätt må bästa lag vinna. När domarna inte gör det så förstörs hela tanken med att tävla. Och så var det. Hade det vart en fotbollsmatch vet jag inte vad som hade hänt. Ren stöld. Och man känner sig lurad. F ö ser jag hellre 350 pers som verkligen klappar, står upp och stöttar sitt lag än 500 lamadjur. Publiken var bra i dag. Alltid nått när slutspelschansen förmodligen rök.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

det e ju 5 lag som slåss om 4 slutspelsplatser. Det e 13 matcher kvar o de andra lagen e ju bara 1 till 2 vinster bättre än oss. Dessutom e ju bra spelare som Neil, Mario , markus , bree !
skadade.

Publik på andra sidan sa till mig att uppsala spelaren var utanför linjen innan foulen(som inte var foul). Någon som kan lägga upp matchvideon på gothias hemsida ?

Känns för bedrövligt att bli bestulen på vinst/slutspel(komma femma)

Henrik sa...

Visst var han utanför, det såg jag med. Jag har dock lättare att acceptera att domare kan missa det. Däremot att agera åklagare, domare och jury på en gång...