Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 22 december 2010

My compass points to north

Lugnet före stormen, antar jag. Har definitivt handlat klart allt nu. Städat & tvättat. Rakat till mig lite. T.o.m kaninen har fått städat & julgodis. Läser en bok, dricker mitt kaffe, tar en snus, lyssnar på Choppers nya & väntar på att allt ska ta fart igen. Läste att The New Hero, Otis Gibbs kommer till landet i vår, det ser jag redan framemot. Och i januari släpper både Tony Carey och Magnum nya plattor. Så, denna kortaste dag och längsta mörka natt som kommer snart, kommer också att ta slut och ljusare tider kommer. 2010 var ett minst sagt händelserikt år för mig, mina nära vet exakt hur händelserikt, hade kunnat blogga ihjäl mig, men allt och alla kan man inte hänga ut. Som traditionen kräver här på biw, så ska jag väl lista några listor nu i elfte timmen av 2010. Tänkte börja med en för oinvigda obegriplig, men such as c dy och The Quitter kan säkert hänga med i liknelserna...
Highlights year 2010!
1. GAIS fortfarande allsvenskt
2. BB
3. Flytten ("sämsta organiserade nånsin", sa en. "Roligaste flytt jag varit med om", sa en annan)
4. "Joe Hill´s ashes" Otis Gibbs. Inte ofta man hittar ngt nytt i musikväg. Och bra!
5. Tony Carey live i Västerås. ( med c dy & Lovestone & en del öl)
6. Demon live i Jönköping (hela den helgen var nog nr 1 av helger)
7. Gick till slut med i fejsboken. Hittade old friends & löjligt underhållande ibland.
8. Se X spela sin första basketmatch.
9. The Club går plus ekonomiskt. Har jag inte hört sedan 1900 talet...
10. Hangesta Hill & allt som hände där. Minnen är viktiga.
11. Bamba. Alltid i toppen. Gott & gratis. Typ.
12. Show of Hands. Se punkt 4.
13. "Tales of love, war and death by hanging" Chopper. Bättre än Oysterband.
14. Legoland med the kids. Barnsligt kul ställe, trots tyskar, svindyrt och ösregn.
15. Högsbo vs Helsingborg 66-57. Tack tjejer.
-----
I afton bänkar jag mig för att se Papyrus vs Telge. Kan man hoppas på ett VIP kort...?
/henrik

Inga kommentarer: