Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 11 juni 2009

School´s out

Hemma igen och har avverkat en sommaravslutning. Lite tårar från några elever (klassen splittras) men själv var man stonecold. Nästan. Fick presentkort från Ticnet på en ehhh ganska ansenlig summa, så c dy; Magnum i september bjuder jag på. Det var nog rekord på mammakramar också tror jag och by the way, mammorna var förhållandevis unga. Damerna tränar på, lite oroväckande få och dessutom unga, men det sista berör mig inte så mycket. De får vara unga, bara de är villiga att träna och bli bättre. Bara kul räcker inte för mig. D har kontaktas av ligalag, vilket gör en annan lite proud. The Club kan producera bra spelare, egna spelare, det gäller bara att få behålla dom så att det kan bli lite långsiktigt i det hela också. På tal om behålla så är det lite konstigt med att en leagueteam spelare går just till det laget. Men vill man inte vara kvar så ska man inte vara kvar. Simple as that. 4 dagar kvar innan man går på semester i 2 månader. Mentalt i alla fall.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte så konstigt att det är få på träningen, ingen har ju pratat med de spelare som var med förra året. Spelarna blir ju oroliga och ser sig om efter andra alternativ. Verkar som klubben upprepar samma misstag som förra året

Henrik sa...

Ja du, anonym. Hur det var förra året vet inte jag av naturliga skäl. Vad jag dock vet är att jag nu har pratat med 3 spelare och har bokat in ytterligare 3 samtal, så jag pratar i alla fall med dom. Så vad din "info" kommer ifrån fattar jag inte. Dessutom; träningsschema finns på hemsidan dom har min mailadress och mobil och när de kommer på träningen så bokar jag in tid för samtal. Om du läser biw regelbundet vilket du verkar göra, så vet du att jag har haft en del att stå i de senaste dagarna, men jag ska prata med alla spelare innan nästa vecka är över. Sen förstår inte jag varför man bara uteblir från träningar eller från att ens höra av sig själv att man inte kommer. Kontrakt eller inte kontrakt. I min värld är sånt dålig stil. Att man ser sig omkring fattar och förstår jag, det är inget märkligt med det alls.
/henrik