Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 29 juni 2009

Time to cross that river

Tydligen var det måndag idag. Nu är man inne i ledigheten så man tappar vilken dag det är. Står en del om GAIS i blaskorna, verkar som om dom har hittat ett nytt brasilianskt fynd igen. Kan vara bra om Wanderson går till Ajax. För 30 mille så får han faktiskt gå för min del, hur bra han än är. Fick ett mail av bloggkollega H häromdagen där han skriver om allt bra i svensk basket. Well, ni känner mig, så jag får väl göra en tvärtom lista då i true bitter stajl;
1. Herrlandslaget. Vilken B eller C division spelar vi egentligen i? Så länge brottningsboll, ishockey, fotboll, ishockey, bandy, innebandy och annat dravel spelar i A-Slutspel är vi kokta massmedialt.
2. Ishockeyn hade, tror jag 9 draftade spelare till NHL. Vi jublar som små barn över vår första spelare som draftas. Tror det var ca 40 år sedan ishockeyn fick sin förste svensk. (Kul dock att JJ är svensk efter Lampe "halvsvensk?" och Noah "halvsvensk?")
3. U21 EM i fotboll har fått sanslöst mycket utrymme i tidningar och Tv. Nån som tror på detsamma för U18 EM nu om nga dagar? Ja, kanske om de går till final, men jag tvivlar.
4. Mig veterligen har herr och damligalagen oerhört svårt att få ihop trupper. Ett par lag har dessutom ännu inte klart med coacher. Det är ca 3 månader kvar till seriestart. Det skulle se ut om Aik, GAIS eller Malmö FF inte skulle ha tränare klart i januari månad. Eller bara hade fyra, fem spelare klara vid samma tidpunkt.
5. 3 månader ja. Tror ngn att spelprogrammet för de olika ettorna är klara? Nä, inte mig veterligen. Ligan? Man kan ju hoppas.
6. Ett lag hamnade i ligan trots ett icke godkänt resultat basketmässigt. Det är inte första gången man kringår sina egna regler. Ekonomiskt och publikmässigt har flera föreningar varit gone sedan länge. Lägg ner ligan. Åtminstone den "stängda" varianten.
7. I Glenntown är samarbete döfött. Missnöjesföreningar bildas och ord och löften inget värda. Vi är som svensk basket fast i mindre storlek. Organiserade utan mening eller mål. Inga längre mål i alla fall. Kortsiktigt is the way here.
8. Basketmode och musikstil. Varför vill alla se ut som nån hiphop fomme från Bronx och varför ska det spelas rap och hiphop i tusen decibel innan match?
9. Ungdomsbasketen i Glenntown. Nuff written.
10. Fredrik Wilén.
11. En fd Lindomefomme som ass coach på herrlandslaget. Tja, va fan, det kanske är det rätta.
12. Alla löjliga amerikanska namn. Dragons, Dolphins, Vikings, Ladies, Queens, Lions etc. Jag menar, det är ingen klass på det. Läs bara detta högt: Göteborgs Atletiska Idrotts Sällskap. Klassiskt. Hur skulle det låta med GAIS Makrills? Eller IFK Donkeys?
13. Stumers handviftande i Tv som långsamt kan driva en till vansinne.
Undrar om jag får lika positiv respons som du H? I doubt it!
/henrik
(Fw är endast med på listan pga att han tackar nej till allt.)

4 kommentarer:

Änglarna sa...

vfr inte döda ett lag till Gamla Alkolister i Slottskogen det är la GAJS egentligen står för!

GGG AAA III SSS HATA GAIS!

Henrik sa...

"Döda ett lag"? Ska d vara "döpa"? Till skillnad från ifkare har jag dock självdistans; Göteborgs Alla Idioter Samlade. Vassego, den bjuder jag på. Å sluta hoppa så förbannat på Ullevi.
/h

Coachholmgran sa...

Hehe.....jag försöker ju balansera upp dina bloggar med lite sånt där konstigt optimistisk skit du vet.

Wilen på 10:e plats hehe

Henrik sa...

Han e med på alla listor, tror han var nr 932 som spelare.
/h