Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 16 december 2009

Ogalalla boulevard

Det vita helvetet har så smått nått även Glenntown. Jaja, bara 2 dagar kvar på jobbet men skotta hemma ser jag inte fram emot. Samtal. Viktigt. Hade flera sådana igår, först med en förälder till en elev, sen med The Poet på I:s skola och sen med en player. Fick stort förtroende tilldelat mig av två av dessa och det slår mig hur viktig roll man har i unga människors liv som vuxen, lärare och coach. Jag menar, vilka förebilder finns det idag. Såg Supernatural där Paris Hilton spelade sig själv (dock besatt av en ande...) och frågade varför människan nu dyrkar sådana som henne istället för de religioner som finns till hands. Eller som Tony Carey skriver "people is all that we have left". Har tvingats införa en regel med the ladies, inget snack om Paradise Hotel när jag är i närheten, liknande den jag har med min klass, inget snack om Idol när jag är i närheten. Söndag, 13.15. Jag vs Fw i Gothia Arena. "Feel the action", som han själv skrev förra säsongen. Har kommenterat Asps avgång på förra inlägget. Bra! Sätt då fart på kassören, still waitin! Till sist så har jag överklagat ett beslut igen. Mina 2 första överklaganden på 27 år och båda har kommit nu i höst. Bara i Glenntown. Bara där.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja,

Tror du andelen överklaganden har nån relation till åldersbitterheten? Steg sjäälv precis över 30 snåret och det var som om campariklubbens inbjudan kom på posten i samma sekund...bara en tanke... ;)
Sen, hur är upplägget inför div2 derbyt?
Kan du publicera ordväxlingarna mellan dej och den lilla röda inan matchen så att ni har nåt att leva upp till även officiellt.
Kommer matchen att websändas?
Kommer matchen finna tillgänglig att köpa som julklapp på dvd?
Pontel kanske?
Kan vi få en detaljerad matchanalys publicerad efter matchen från både den goda (kvarnby) och den onda (Högsbo) sidan?
Vad har ni för bet mot varandra?
Äter Willy upp alla sina baskrar om ni vinner?
Kommer du sluta med pissetofflorna om han vinner?
Kommer ni ta ner korgarna till matchen, eller ska du gömma nyckeln igen?
Spelar Kvarnby i grönt, gult, svart eller vitt?
Kommer din bättre hälft blåsa fler tekniska på willy?
Kommer ni försöka utsmarta varandra, genom att tro att du vet att han vet att du att han vet...
Kommer alla spelare vara licensierade?
Kan ni flytta matchen till den 23e så hinner jag hem och sen den live?
Kommer Högsbolejonet i mittcirkeln vara övertejpat den här matchen också?
Vem bestämmer uppvärmningsmusik?
Om det är du, kommer den innehålla några David Urwitz-låtar i respekt åt Willy?
Eller är det Högsbo-hiphop som vanligt?
Kommer Katinka flygas in lagom till tredje quartern?
Är det kostymkrav på coacherna?
Är det kostymförbud på coacherna?
Hoppas på en makalös match och en rejäl redovisning här på BiW!

/pont.

Henrik sa...

Hahahahaha. Vill du ha svar på allt?
# "Den lille röde" är irriterad och har inte pratat med mig på 2 dagar. Jag tror han laddar hemma i sin kartong med gameplans, scouting, Urwitz, al-jaheira kanalen, lussekakor och smygläsande av biw.
# Förhandlar med Viasat. Tycker det räcker med golf, tennis och andra icke-sporter nu.
# Detaljerad matchanalys? Ja, om vi vinner, annars säger jag som en fd coachkollega ofta sa "vi sköt för dåligt".
# Tja, om jag inte vill spela matchen den 20e så ger jag bara fan i att ta med nycklarna till korgarna så blir det omspel. Så verkar det funka i dam2an.
# Vad fan är "utsmarta" för ord egentligen? Märks att du är ass coach.
# Sellin har bett mig föra toffeltraditionen vidare. Och min fru också vid närmare eftertanke...
# Inte fan bestämmer bortacoachen musiken. Blir nog "Tre bröder" eller nån annan svängig uppvärmingslåt typ "Connemara".
# Kostymförbud givetvis. Åtminstone från min sida.
# Nu var det inte hon jag delar möblerna som visslade ut honom utan hennes kollega. Men mina källor säger att hon ville,och who can blame her?
---
Nja, ska bli kul faktiskt. Lärjungen skall ju alltid slå mentorn sägs det men i detta fall vette fan. Vi har dock en gemensam hidden agenda på gång. Men han lär la banga.
/h