Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 6 december 2009

Shine, son part III

Jag är inne på min 27e säsong som coach och igår hände något som jag aldrig varit med om tidigare. Ibland har man vunnit på wo för att motståndarna inte har kommit, ibland har domare saknats, ibland har det varit strul med skretariatet och ibland har man inte kommit in i hallen. Igår fanns två lag, bollar, domare, sekretariat och vi kom in i hallen, men ändå blev det ingen match. Hemmalaget fick inte ner korgarna! The Great Western Forum, dvs Masthugget var sig likt, doften, golvet och miljön men några korgar kunde vi inte få ner. Så efter en del palaver beslöt domarna att gå efter regelverket och döma wo vinst till oss. Normalt hade jag försökt byta matchtid, men varför ska alltid jag vara snäll? Tidigare under säsongen fick jag samtal en måndag om att våra motståndare då var sjuka och kunde inte spela 5(!) dagar senare. Naturligtvis gick jag med på att flytta matchen. Och sen förlorade vi. Ännu tidigare i höstas hade jag en bitter strid mot westra och svenska om, som jag ser det, ett paragrafrytteri, som jag förlorade och vi tappade två viktiga poäng. I gårdagens fall drabbades inte motståndarna (de är vidare ändå) så därför ville jag inte byta matchdag. Visst blir tredje part lidande, men denna tredje part (som är två lag) har jag ju; 1. byt tid med, trots att jag inte behövde och part nr 2 har inte varit speciellt sportsliga emot oss tidigare i höst, så comes around...goes around.
"Korgarna hade fastnat", sa X efter matchen. En blivande citatmaskin!
/henrik

Inga kommentarer: