Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 1 maj 2010

Maymorning

"I´m alive again on a maymorning...gonna wipe the slates clean and follow my dreams", sjunger Bruce Guthro i gruppen Runrig på hans debutplatta med dom som hette "In search of angels"...
1 maj och skulle man demonstrera idag skulle det väl bli mot allt och alla. Finns inget som är trovärdigt längre, var och en skor sig själv skitsamma om det drabbar tredje part, alla fuskar och mygel finns överallt (se Uppdrag granskning) och man lär sig att vässa armbågarna i detta land. Och jag, som pappa och som lärare ska stå emot detta, lära mina barn och elever att bli kritiska humanister och att få dem att förstå att utan empati och solidaritet står vi oss slätt. Det är ingen lätt uppgift och ibland slåss man mot väderkvarnar känns det som. Men som en grupp på fb heter "jag är inte omogen, jag har kul, du borde testa det din sure jävel", så får man försöka och gräva där man står. Så...skönt att få det ur systemet. Final nr 4 i afton och jag tror nog att de svenska mästarna kommer att koras efter den. Vore väldigt förvånande annars. Och GAIS är fortfarande bäst i denna stad. Ur led är tiden.
/henrik

Inga kommentarer: