Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 8 maj 2010

Responsibility

Goa kommentarer som ramlar in... Hade en vän här som sa att jag inte skulle svara för på internet är man chanslös. Kanske är så. Kanske. Men jag undrar över en sak som DJ ofta sagt, nämligen det att ingen tar ansvar. Och det ligger mycket i det. Högsbo styrelse tog ansvar ikväll, för hela klubben som vi hade riskerat för att inte tala om vad vi personligen hade riskerat.
THIS IS THE FACTS;
# Vilket ansvar tar "den vanlige göteborgaren" för basket? 2% dvs ca 10 000 kunde tänka sig att gå på basket ngn gång. För att nå de 2% skulle vi behöva nå övriga 98%. Varje gång.
# Vilket ansvar tar den licensierade basketspelaren för basket? På 20 hemmamatcher gick den licensierade spelaren på 6 matcher/snitt.
# Vilket ansvar tar Högsbomedlemmen? Som tycker att 40kr var för dyrt och som på 20 hemmamatcher gick på 3 matcher/snitt.
# Vilket ansvar tar tidigare personal? Målsättningen när man började var att ha 100 sponsorer på tre år och 200 efter fyra år. Vi hade 23 st.
# Vilket ansvar tar de 843 pers som tryckt på "Gilla" på "Vi vill ha kvar Gothia Basket" och sen inget mer. 27 årskort var sålda. Hade alla 843 köpt årskort lr åtminstone hälften,så...
# Vilket ansvar tar coacher och ledare i stan som så kapitalt har missat att skapa ett allmänt basketintresse hos de man tränar? Inte minst klubbens egna coacher.
Osv osv osv.
Nu kommer förståsigpåarna, konsulter och andra småpåvar att stå och peka och fördöma. Utan att ha hela bilden klar för sig och visst, det är ett fritt land. Och kalla mig för sektledare e nästan bara gulligt, men när man kommenterar saker i mitt namn som inte jag skrivit så e det bara tragiskt (har anmält det). Om fler hade gjort mer och om fler hade tagit Ansvar och inte skeppat över allt på andra och sen stått och talat om hur man skulle gjort så hade läget kanske varit annorlunda.
Tro nu inte att jag skyller ifrån mig. Jag tar mitt ansvar. Gör du? Och inte minst, vad händer nu? Lägga sig ner och dö lr jobba ännu hårdare?
/henrik

7 kommentarer:

Anonym sa...

Henrik det är Högsbo som har problemet skyll inte på spelare coacher och basketintresenter det är NI som jagat bort oss inte tvärt om inträdeskostnad är inte problemet inte intrsset heller utan bemötamde mär man är i kontakt med er och framför allt du som kommit med plumpa kommentarer vilket gör att jag inte vill se dig och då gå på en Gothia match och riskera springa på dig nej tack men där imot andra lag i Göteborg är både trevligare och roligt att se och i Möndal där Kvarby finns har jag varit på 100% på alla Div1 matcher både herr och dam så det är inte sporten det är fel på utan klubben.

H-P sa...

Ett tråkigt, men sunt beslut. Har man en produkt som ingen är intresserad av så måsta man ta sitt ansvar. Detta för att övriga i föreningen skall kunna fortsätta med sin verksamhet. Skall inte drabba ungdomarna för att ett lag i ligan "måste" finnas. Satsa långsiktigt och gör ett nytt försök senare. Hela denna situationen kan faktiskt gjort att folk fått upp ögonen för världens bästa sport i Glenntown. Keep on fighting!

Henrik sa...

Anonym; som vanligt anonym. Kan inte ens bemöta det mer än att konstatera att 98% av göteborgarna är fullständigt ointresserade av basket no matter what. Men visst, du har väl rätt.
HP, 1500 licensierade basketspelare i stan varav ca 60% kan tänka sig gå på ngn basketmatch. Där är problemet. Vi är för få. En ligasatsning bär sig helt enkelt inte. Citerar basketförbundets ordf ang vår marknadsundersökning:"Så borde alla föreningar göra." Slut citat. Tack för att Du förstår.
/h

Henrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Henrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Att välja att vara anonym är inte av rädsla utan av hänsyn till andra.
Men om jag förstår dig rätt så tar man ansvar för sporten genom att lägga ner och att kämpa för att ändra på problemet är dumt men kanske det är bäst så här att en klubb förtunnas ut och försvinner så andra klubbar som ser sporten som glädjefyld tycker att de som kommer är välkomna än hur många de 2% är mer än 0

Henrik sa...

Förstår inte att när du tydligen tycker så instinktivt illa om mig ändå fortsätter att kommentera och läsa här. Men du gör som du vill.
Vi riskerade hela klubbens existens om vi skulle fortsätta med ligasatsningen. Anledningarna är bla det låga publikintresset men naturligtvis är det inte bara det. Sponsorerna är en annan anledning till beslutet. I dagens GP, står det att styrelsen inte var enig. De som verkligen känner mig kan nog räkna ut vad jag tyckte. Men i en demokrati vinner majoriteten och det stöder jag.
Att klubben förtunnas stämmer inte. Av Gbgs 1500 licensierade spelare är över 500 licensierade för Högsbo, dvs mer än en tredjedel.
/h