Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 7 mars 2011

Time to cross that river

Måndag. Nådens år 2011, mars månad. Min farmor fyller år idag. 92. Hon har nog aldrig sagt ett ont ord till någon under dessa 92 år. Skötte hem och sex barn, en rackarns massa barnbarn, där undertecknad är äldst och en del barnbarnsbarn. Träffade henne senast för några år sen. Tror hon frågade mig 4 ggr vem jag var. Men hon hade stunder där hon mindes, det såg jag i hennes ögon. Jag var många somrar nere hos henne och farfar (dog-85) i Torekov. Ett par veckor själv, när jag plockade jordgubbar, vilket var mitt första jobb. Alltid middag kl 12oo minns jag & eftermiddagskaffe och kl 1800 var det kvällsmat, som var nästan lika mastig som middagen. Hennes köttbullar var oslagbara, det har t.o.m morsan erkänt. Nu har hon sagt att hon önskar att hon inte vaknar på morgonen mer, hon är färdig. Jag hoppas det blir så en dag. Alzheimer är en jävla sjukdom.
/henrik

Inga kommentarer: