Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 5 juni 2011

Rough edges

En basketfestival är slut. Jag coachade 2 matcher och det var det minsta jag varit engagerad i sedan jag började spela tror jag. Var inte hallchef för första gången sedan förra seklet bara en sån sak. Inte såg jag många matcher heller. Såg F97 två ggr och P98:s final idag. Det var allt. Men ibland synkar inte livet med det man kanske vill och jag behöver en andningspaus från basketen nu för att kunna ägna mig åt barnen (kompisar, fotbollscup, gocart..) och deras intressen. Och kanske skaffa mig själv lite vuxentid. Utan bytesrätt eller garanti dock. Ett år har gått idag sedan jag flyttade in. Och givetvis ska det firas som vi män firar saker. Med öl och pizza. Inbjudna äro C dy aka Lobsterman, fw aka The quitter, PP aka vfuaren-med-slapp-hand. Och förmodligen prat om fotboll, basket, politik & kvinnor. Just i den ordningen. Yeah, we´re gettin´old...
Och upptäck Fred Eaglesmith nu! "Things is changin" är en bortglömd pärla i singer/songwriter genren.
/henrik

Inga kommentarer: