Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 18 juni 2011

This present state of grace

Inlägg nr 990. 10 kvar till Magic 1000. Såg "The King´s speech" igår & det var ett tag sedan som man såg en riktigt bra film, men det ska väl vara britter till det antar jag. 2 timmar som jag inte ångrar i alla fall. Börjar bli läge att ta tag i en bok också. Visst, jag har 282 sidor ny läroplan att plöja igenom, men inte riktigt än. Det står mellan Igguldens tredje del om Djingis Khan, Ozzys självbiografi, fortsättningen på "Barn 44" samt del 6 och 7 av "Det svarta tornet" av mäster King. Kan inte bestämma mig bara. I morgon blir det lite gaisande och snart dags för lite live musik igen på onsdag. Flogging Mollys senaste "The speed of darkness" är bra om än inte lika bra som "Float", men deras kicka-uppåt-arbetarklass-punk-folk-rock funkar bra i tider som dessa. Och är rent av nödvändiga. Musik för mig är alltid kommunikation snarare än den skit konsumtionsmusik som var på Liseberg igår. Men båda behövs förstås, men av olika anledningar.
/henrik

Inga kommentarer: