Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 4 juni 2011

Taneytown

Var med X på en endagscup i fotboll. De har bra ledare, men en ledarpappa fick det att krypa i mig. "Tänk på att använda bredden på planen, vänd bollen ofta & hamna inte i passningsskugga", sa han tidigt på morgonen till nio yrvakna 9-åringar. Tror knappast dom fattade och än mindre lyssnade. 5 matcher spelades i över 20 graders värme. Två vinster och tre förluster och jag tror killarna var nöjda och hade skoj. Att vända tillbaka till fotbollsvärlden, som jag lämnade för en 25 år sedan är som att sova. Ingenting har hänt. Det är pappor som är tränare, som skriker och som ibland tror att barn är små vuxna och inte barn. Det finns bra exempel, visst, men då alla ngn gång har spelat fotboll så vet alla hur det ska vara. Något mer konservativt får man leta efter. Men det var första gången jag såg en målvakt med bollen i famnen efter ett bakåtpass backa in i målet med boll och allt. Den unge domaren gjorde helt rätt och sket i att blåsa mål. Tillbaka till civilisationen och har sett I och Co krossa motståndet i åttondelsfinalen. De spelar kvarten ikväll, få se om jag orkar. De lär gå till final ändå. Det kostar på att vara fotbolls/basketpappa.
/henrik

Inga kommentarer: