Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 22 juni 2011

Saints & sinners

Konsertdax ikväll. Extra kul när man ser och hör ett band för första gången, som i detta fall med Flogging Molly. Senaste liveuppträdet jag såg var Otis Gibbs i april, också det första gången. Finns inte många likheter mellan dessa två musikaliskt sett, men likheterna är desto mer påtagliga i deras värderingar och det dom sjunger om. Och för att göra det lite kort så är det inte höger precis i deras texter. Hade ett möte igår kväll, som var något deprimerande. Nu känner vi igen oss, sas det och det som avhandlades kan sätta mig i en besvärlig sits. Men vi hade åtminstone två kreativa tankar om hur vi skulle kunna lösa problemen. Det är i kris och problemsituationer som man tänker bäst sa jag och fick vatten på min kvarn. Fortsättning lär följa vad det lider. Och visst nämndes biw åter på detta möte, tolkar jag som ett erkännande. Men ikväll hoppas jag få höra "Black friday rule", "Revolution", "Screaming at the wailing wall" "Paddy´s lament" mfl låtar och känna att jag lever.
/henrik

Inga kommentarer: