Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 22 februari 2009

Pojkar, pojkar, pojkar

"Det vill jag inte läsa i nån blogg!"Jaha, nu fick du det ändå. Bakgrunden var min kommentar "snygga slipsar boys" till coacherna för Nässjö som spelade innan oss i Eldkvarnland i lördags. Fick se ett hockeybyte á la Kvarnby p79 av headcoach som ju e en gammal 79a och sen en utskällning som hette duga. Första gången i år jag såg div 1 och tja, man har ju sett ligans sämsta lag ett par ggr så jag nöjer mig med att konstatera att ska dom spela i ligan så duger slipsarna i alla fall. Själv fick man också pisk i matchen därefter. Har skrivit den officiella matchrapporten på The Clubs sida för den intresserade. Den inofficiella varianten behåller jag för mig själv. Fin hall dock, lite möcke hightech för mig dock, så många lampor i olika färger att jag inte visste vad som var lagfouls, time outer eller vad för bil som rullade på reklamen hela tiden. Letade efter knappen på toa, men of course tändes det automatiskt, men köpa kaffe det gick inte i den hallen, ingen varm korv heller så långt ögat kunde se. Hemfärden var också kul. Snöstorm från Linköping till Gothia Arena var det körandes en minibuss. Mellan Ellos och Bollebygd tog det över en timme och resan tog över fem timmar hem. A great day indeed!
Läser att Äli inte ämnar delta i ettan nästa säsong, då ökade våra chanser med 50%. Underbar idrott ibland, basket. Idag har man skottat (snöhelvete), slipat (räckfanskap) samt bloggat (för er, constant readers). GAIS Bandy ska kvala till elitserien. Lite kul är det allt, väntar ff på GAIS Basket. Tror jag ska motionera om det på nästa möte i secret society. Kan vara läge nu, eller hur "2-1"? Fick ett mail om att The New Club ska börja med basketklasser i stan. Fick genast vissa i The Club att reagera. Här hemma är I intresserad och vill börja. The Poet som min dotters Coach? It´s a small world. Tony Carey på min födelsedag! I Västerås. Vad säger du fw, time for a road trip?
/henrik

Inga kommentarer: