Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 16 maj 2009

City of immigrants

Tja, med hele f97 hemma på kalas hos I och jag som passup, servitör, städare m.m. så är världen väldigt nära och my corner of peace långt borta. Goa tjejer som lirar volleyboll efter tacos och före rulltårtor och godis i massor. X flydde fältet och stack till en kompis medan M och D shoppar kläder där kungen backar. Jag har det nog bäst trots allt. Townes van Zandt är en ganska bortglömd figur, men som mentor till Steve Earle blir åtminstone jag intresserad. Nu har Earle släppt en platta med covers av Zandt, funderar på att inhandla den lagligt. Det finns fortfarande några som gör så. Earle skriver ju som det är också, inte som fegisen Springsteen som bara sjunger om "my city in ruins", inte varför det är i ruiner. Sen har han också fått mycket skit, men som han själv säger "im into pain or pleasure, the in-between doesn´t interst me". De e la därför jag gillar hans musik antar jag. Nothing good comes easy typ. I morgon ska I springa lilla varvet, det har alltså spritts sig till the family också. Jaja, så länge jag slipper springa bara. Annars inget nytt mer än att man köpte en spillrans ny bil i dag. Grön är den. Funderar på några svarta fartränder också.
/henrik

Inga kommentarer: