Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 6 maj 2009

House and 90 acres

Kommer ihåg f dy som en av tio små irriterande hobbitar i de evigt gröna sjuttioniorna som sprang och skrek "juice" (ska vara used vet jag nu) hela tiden, ivrigt uppeldade av coachen, f dä. De slet hårt och utmanade my 77ers ett par gånger men räckte inte ända fram nån gång. Igår vart då f dy svensk mästare och "mådde som en fågel", som han messade när jag uppmanade honom att sälja lite skor. Well, party crashare gillar jag och det var ju Sundsvall igår. Gött med avbrott i tredje q, men som tur var kom bilden igen inför sista perioden. Det var annars den svenska versionen av euroleague finalen, dvs samma upplägg, lite sämre (nu var jag snäll) och nästan lika spännande samt med ett annat slut. Trodde faktiskt att Sålna skulle ta det men Sundsvall hade en ståkhålmare i laget och han avgjorde. Gillade dock mest Leslis kommentar efter matchen;"Interjuva fan inte mig, interjuva dom, dom har ju vunnit". I samma stil som Jontes;"Det ska du fan inte fråga mig" efter att nollåtta chockat i en match. Ärligt och stundens inlevelse slår allt, framför allt klicheér och trökigt idrottsspråk som att ta en match i taget (ja, hur fan ska man annars göra?). Annars hämtade man D igår så nu är det full house hemma igen.
/henrik

Inga kommentarer: