Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 1 maj 2009

Staten och kapitalet

Sålna vann och jag kan inte hjälpa det, men jag har alltid gillat party crashers. Älskar själv att vinna på bortaplan, mycket mer än hemma. Vet inte vad det beror på egentligen men har säkert nått med GAIS att göra. Kul match igår att titta på där hemmalaget frös medan Sålna snodde matchen. Som coachnörd vart jag lite tveksam till hemmalagets sista spel utan nga alternativ egentligen, men who am i to tell? Synd dock att jag förmodligen missar sjunde matchen på tisdag, dagen då det mesta händer i the family. The prodigal daughter comes home och en del annat. Annars är det en helg med bara x och jag, då det är turneringsdags igen för the 97ers. Och i afton är det för undertecknad då, basketens absoluta höjdpunkt med semifinaler i Euroleague. Spelmässigt brukar semifinalerna vara bättre och roligare än finalen och det slår i min värld vilken jävla Nbamatch som helst. Så mellan 1800 och 2200 är jag upptagen med att njuta av Barca, Cska, Olympiakos och Panathinaikos. Dessutom lär jag slippa se Stumers händer fladdra omkring, bara en sån sak. Första maj annars i dag. En gång brydde jag mig, nu ser jag bara orättvisor, fallskärmar, arbetslöshet och pampar som manar till kamp. Mot vad och vilka? Ni är en del av skiten, "sida vid sida tillsammans hjälps dom åt", som Blå Tåget och Ebba sjöng en gång i tiden.
Nä, måla tak nu.
/henrik

Inga kommentarer: