Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 14 september 2009

Exil

Tokkör till Tjockhult på fredag eftermiddag och fastnar i köer och annat elände. Undrade ett tag om de höll på att flytta hela stan lite åt vänster, men hittade till slut ut till svensk idrottsutvecklingscentra (nä, de e inte Ullevi eller Gothia Arena) Bosön nån halvannan timme för sent och det första jag möts a v är "e det du som har den där bloggen?". Blev lite ställd där faktiskt. Sen var det föreläsning på kvällen och ens femtio mil började kännas i kroppen och hövvet, så jag var väl inte riktigt på gång. Kvällens tv match var ju kokt tidigt då fransmännen körde över Makedonien eller Moldavien eller vad det nu var för land. Lördagen minns jag mest för att jag var konstant proppmätt. Det var mycket att välja på att äta och visst fattar jag att idrottsmän och kvinnor behöver mycket mat, men vi 8 lite lätt åldrade män tog nog lite för mycket av det goda. Genomgång under dagen vad en grundkurs ska innehålla blandades med just då, mat i mängder och ny match att glutta på lördagen. Söndag morgon och efter frukost så var det genomgång av vad steg 1 ska innehålla och vi översköljdes med böcker, dvd, häften och ännu mer material. Tur att jag hade bil annars vette fan om jag kunnat fått med mig allt hem. Känns bra att man nu från svenska har krav på utbildare och krav på att man måste ha genomfört en kurs helt och hållet för att vara godkänd. Känns lite mer på allvar nu, än tidigare om ni förstår. Hockeyn har haft detta länge att man måste vara behörig för att coacha på en viss nivå, hos oss har kreti eller pleti fått coacha bäst dom vill och kunnat efter eget huvud. Sen var det dags att rulla hem och det ä r lättare att lämna Tjockhult än att köra dit. Ett kort stopp utanför stan inhandlades Fogertys senaste, så hade man ngt nytt att lyssna på medan man dönade ner till framsidan igen efter 2 dygn i exil.
/henrik

Inga kommentarer: