Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 23 september 2009

Underbart att vara gaisare

0-1, Lundgren, 0-2, Wanderson, 1-2, slut. Blytung seger för de grönsvarta atleterna borta mot Bajen. Känns som kontraktet är nära nu. Konstig säsong, tror de har sex raka matcher utan torsk nu och i somras kunde dom inte vinna hur dom än försökte. Idrott blir man aldrig klok på. Köpte gt och såg att Coach DA är ny expertkommentator på basketligan. "Det förs ingen debatt i svensk basket", säger han. No shit? det har jag sagt sen 1900-talet. "Jag säger vad jag tycker" var ett annat citat. No shit? "100 kg muskler (Massamba) dönar in i 100 kg något annat (F dy) och där vill man inte vara", är en nutida klassiker. Den gode skåningen tippar Gothia 5:a och under Örebros nyckelspelare står det att deras nye tjeck "kommer att göra många poäng för Gothia". No shit? Honom behöver ni inte spela defence på gubbar. Själv tror jag på semifinal för the league team. Laget känns mer vuxet nu på ngt sätt. Fler karaktärsspelare och mer rutin. Finns ingen bollidrott där rutin betyder så mycket som i basket. Det märks på damernas träningar. Vi är eoner från det vi hade för tre år sedan, men jag har fortfarande kul. Som skrivet innan, idrott blir man aldrig klok på.
/henrik

Inga kommentarer: