Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 21 april 2010

A change is gonna come

Idag var det IT mässa, alla 600 anställda inom skolan i stadsdelen var på plats och ca ett hundratal lyssnade på yours truly när jag höll ett föredrag om bloggar. Nej, inte biw, då hade jag förmodligen fått sparken, utan om den klassblogg som jag administrerar. Efteråt tackade chefen samt överkuckun himself, skolchefen för stadsdelen för ens insats, så i guess im still employed. Lyssnade på en riktigt bra föreläsare, Jörgen Oom tror jag han hette. Skrattade mycket och han sa mycket som var bra. Tex att "sluta säga till folk att ha en bra dag. Tänk om man ligger där på kvällen och det inte har varit en bra dag? Säg istället; skaffa en bra dag." Han pratade mycket om RMI, som står för rätt mental inställning och hur viktigt det är att man förändrar sig. Det behöver inte vara mycket, men den enda man kan förändra är just sig själv. Och verklighet finns inte, det är ens syn på verklighet som finns. Minns också hur han pratade om alla dessa som skyller på "samhället" och att det är samhällets fel. För 200 år sedan skyllde man på djävulen. Varken samhället eller djävulen går det att prata med eller göra något åt. Gör det själv & förändra dig själv lite, va hans slutpunkt. Det var faktiskt riktigt riktigt bra, för att citera Strömberg. Till sist, så nådde ett lag damligan i afton. Gratt..Gr..Gratti...G..Grat. Nej, det går inte.
/henrik

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hjälpa dig Henrik... Grattis Kvarnby!!!
/timbus

Henrik sa...

jag skrev det inte.
/h

Anonym sa...

Heja Kvarnby, starkt jobbat av er. Det här behövde Basket-göteborg.
Ungefär så kunde du skrivit. Det räcker.

/Niklas

Henrik sa...

Många humorlösa här idag.
/h

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=3Qjma6Ke9Ko&feature=player_embedded

http://www.kvarnbybasket.se

DamLIGAN 2010/2011

Henrik, lycka till med Högsbo mot Kvarnbys farmarlag( b-lag) i div2(gärdsgårdsserien) =:) westra nästa år. Såg att du bara vann med 5 pinnar mot deras b-lagi år ?

Henrik sa...

Slår vad om att du aldrig trodde jag skulle publicera din text. Det stämmer att vi slog dom. Vi brukar göra det. Som gaisare är jag van att höra/läsa sådana kommentarer, inget nytt. Mest undrar jag varför du tar dig tid att maila det till mig.
/h

Henrik sa...

o anonym förstås. Det säger mer om dig än ngt annat.
/h

Anonym sa...

Kvarnbys framgång är en framgång för hela basket-göteborg. Bra jobbat Kvarnby och HC skärp dig. Bara Högsbo som förlorar på din tjurighet. Heja Kvarnby även om jag e hisingspojk.

/AL.

Henrik sa...

Finns en gaisbloggare, "fet, medelålders, bitter o obstinat" lr ngt liknande. Kunde vara jag. Orkar inte bemöta att min tjurighet skulle vara till nackdel för Högsbo mer än att jag jobbat archlet av mig sen 77 i basketens tjänst.
Men det e humor att folk till höger o vänster tydligen kräver att jag ska gratulera Payrus. Precis som om dom skulle bry sig om min åsikt.
/h