Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 18 april 2010

Nothing is easy

Så har födelsedagen kommit och gått. Klev upp i morse och satt från 0900-1600 med andra utvalda från The Club och enades om vision och värdegrunder. Arbetet fortsätter och ja, nu är grunden lagd och d e dags att börja jobba. Men själv är jag faktiskt, helt seriöst nu, rätt sleten. Få se vad jag kan ev orkar tillföra i framtiden. Sen var det utgång och c dy och jag var två fria män på stan. Givetvis inledde vi med pizza och öl på kvarterskrogen i Majorna innan det var dags att dra till Lisebergshallen som jag inte varit i på år och dar. Kl 19.38 klev så Ian Anderson, Martin Barre och resten i Jethro Tull på. Bra ljud och bra musik. Många låtar från tidigt 70-tal blandades med helt nya och entertainern Mr Anderson (hajade ni? Matrix;) var i fin form. Han är nog den ende som kan låtsas sträcka sig i låret och avsluta en låt med att säga "oh shit" eller tycka att det är kl 0600 på morgonen man är som mest produktiv eller säga "this is a new song, from 1971". Dryga två timmar höll de på, med paus och avslutningen med "Budapest", "Aqualung" samt extranumret "Locomotive breath" var grymma. Speciellt den sista. Som vanligt fick fw hänga med en stund i mobilen och en annan hängde med längre än vad jag förväntat. Sen köptes en t-shirt. 100 spänn of course utanför. Ska ha den på mig när jag vill vara finklädd;) Dagens kommentarer var på toaletten efteråt, en dragen smålänning kommer in och säger högt;
-Ni som e götteborgare måste gilla den här; Det var en götteborgare som gick in i en porraffär och frågade expediten: har ni persilja här? Han svarade att nu har du nog kommit lite fel, det här är en porraffär.
-Jaja, men har ni dill då?
Jo...den gillade vi.
/henrik
ps tack alla som gratta via sms och annat idag. Det värmer.

Inga kommentarer: