Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 1 april 2010

Hela huset skakar

Första april i dag, så det var inte mycket som stämde i det förra inlägget, även om jag hoppas på den rosa sängen. Har publicerat styrelsens syn på situationen på både Högsbo och Gothias hemsidor. Det som slår mig är att vi har fått sidodebatter. Dels att de som jobbar med Gothia känner sig svikna (om man var på mötet igår borde man förstå situationen) dels utspelet som sådant (inte helt rätt kanske, men ryktet var redan ute). Det är inte det som det handlar om och det handlar inte heller om "vi och dom". När jag var fly förbannad på dåvarande styrelse för nga år sedan så skrev jag av mig på biw, inte på The Clubs hemsida (ska dock erkänna att jag började skriva lite...men tog min Mats från det officiella ganska kvickt). Nån jävla ordning får det vara även i The Club. Tittade in på facebook gruppen "vi vill ha kvar Gothia". Ca 550 medlemmar, inte illa men det var inte många av de medlemmarna som jag sett i hallen denna säsong och hur ädelt det är så hjälper det mer om alla 550 köper årskort och kommer på matcherna. Dessutom är det många av dessa "äriHögsboetttagtillsjag tröttnar..ochsenslängerjagskitpåklubben". Och dessa personer tycker jag instinktivt illa om. När det gäller The Board så är fakta;
Ordförande BC har varit i klubben sedan mitten av -70 talet som spelare, coach, styrelse
Kassör DJ har varit i klubben sedan mitten av -80 talet som spelare,coach,domare, styrelse m.m
U.ansvarig HC har varit i klubben sedan slutet av-70 talet som spelare, coach, styrelse m.m
Sekreterare ED har varit i klubben sedan mitten av -80 talet som coach, styrelse
Vice ord MB har varit i klubben sedan mitten av -70 talet som spelare, domare, coach, styrelse
Give us some f-ing credit! Tror någon att vi vill skeppa Gothia åt helskotta för skojs skull? för att vi är inkompetenta? för att vi inte bryr oss?. Visst tas fel beslut ibland, men det som vi kommer att ta ang Gothia kommer att vara det mest utredda ärende nånsin, åtminstone under mina mandatår. Köp årskort. Bit ihop. Fått ett mail där det bla skrivs att vi uppmuntrar varandra sällan och det är sant. Truth is att jag inte är bra på sådant, å andra sidan har jag själv "bara" fått positivt cred denna säsong av: 2 domare i Småland, Helsingborgs coach, styrelsen för jobbet med klubbidén, Hansson och tja det är la det. Jag jobbar inte för att få beröm. Jag gör det för ungarna, damerna & mitt höga nöjes skull samt för Högsbo Basket. Inget annat. Och när coach DA som jag högaktar skriver att vi ska sluta tjafsa och prata med varandra så behövs det ngn att prata med. I ett antal år har Högsbos olika ordföranden bjudit in andra glenntown klubbars dito för att prata samarbete, ligasatsning m.m. Ingen har dykt upp. Vem fasen ska vi prata med?
/henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.facebook.com/group.php?v=info&ref=nf&gid=109375569087271

här e länken till sajten : "Vi vill ha gothia basket kvar" . Signa upp

Henrik sa...

Signa upp ett årskort istället/också. DÅ gör man en skillnad.
/h

Anonym sa...

Årskort inför 2010/11Redan nu kan ni beställa årskort inför säsongen 2010/11. Detta gör du genom att klicka på biljetter & årskort på www.gothiabasket.se. Nytt inför säsongen är vårt nya 10 kort, då får ni gå 10 valfria matcher under grundserien. Stöd Gothia Basket genom att beställa ert årskort redan idag.

www.gothiabasket.se