Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 9 april 2011

En bättre värld

Lördag och våren verkar ha slagit till med full kraft. Ysigt. Helgen är slutspelshelg för ungdomslagen här i väst, i morgon skriver jag f97, som förmodligen spelar i 2 finaler. Men idag är det dags för de grönsvarta atleterna och jag tar med mig X, trots att han säger att hans favoritlag är Arsenal och han vill se dom. Tja, kanske någon gång i framtiden. Igår eftermiddag lyckades jag sno åt mig en stund utan barn, jobb eller krav. Solen sken & man kände sig som en fri man i stan, som den gode Lundell sjöng en gång. Nu har man tvättat fönster och fixat här hemma och skaffat en jäkla massa vuxenpoäng, sonen leker med en kompis, kaffet står här bredvid och livet är värt att leva. C dy ringer från Tyskland och vill ha rapporter på dagens match, själv ska han se 1860 München spela. Ett lag med fanatiska fans, dålig ekonomi samt sportslig bergodalbana. Känns det igen?
/henrik

Inga kommentarer: