Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 3 december 2008

Yesterday

I pausen mellan första och andra perioden kom x och frågade:pappa, leder Gothia? Ehhh, nja det gör dom väl inte riktigt svarade jag. 3-30 efter tio minuter, 15-54 efter tjugo minuter och visst är det lätt att sparka in öppna dörrar nu, men måste ändå skriva att jag innan matchen inte trodde det kunde bli värre än Helsingborg senast. Det kunde det. Det var misstag som inte juniorer gör längre och ett anfallsspel typ "det som händer det händer" och gamnackar över hela gänget. Måste också få skriva att jag tycker det byts åt helvete för mycket, gå på 8-9 spelare/match no matter what. Bättre ge några förtroende än att ge "alla" förtroende och därmed ge dem chans att gömma sig bakom varandra. Ian och Moore kan dock gå med huvudet relativt högt i dag tycker jag. The Man known as The Chairman undrade vad sidekicken skulle ha statsen i halvtid för och det kan man ju undra över så här i efterhand. Dock, sånt här kan hända när man arbetar med människor. Men, nu får det fanimig vara nog. "Allt" Solna gjorde egentligen var att spela över och spela med mycket energi. Deras försvarsroteringar var som vanligt, men dom hade det ingen i Gothia har för närvarande; självförtroende. Annars var gårdagens höjdare att Dragons ass coach svidade om och hade nr 12 i deras match mot Ellos borta. Allt för att undvika böter, men är det verkligen bättre att vara nio plus en än att bara vara nio i detta fallet? Och har man verkligen ingen junis att slänga in? istället för "100 kg nått annat", som han sa Aulander. Förlust blev dock ändå. Lundell unplugged i Borås( av alla ställen) ehhh kom jag över igår. Funderar på att kopiera den till två deppiga ass coacher i dagarna. Funkar kanske bättre än baseballträn, vad vet jag?
/henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Basebollträn?

Anonym sa...

problemet med att "slänga in" är att det 40000mil mellan himmelriket och staden-som-gud-glömde-men-som-gillar-regn och med juniorstyrkan sjuk eller i skolan fanns det inte så mycket alternativ. plannja körde ju iofs en variant förra året i borås, de plockade upp en luleåsnubbe som lagt skorna på hyllan och pluggade på chalmers...allt för att slippa de 10k som Waldo kräver... i nba räcker det med 8 och i Finland med 6spelare ombytta.
Unplugged i borås kan rädda hela den här julen om inte dödsångest och panikattacker hinner före vill säja...
Plus att jag fick en halvsida i ST och det kanske kan öka min status på singelmarknaden up in here...

Och för att backa upp min rödhåriga frände i askim, man behöver alltid stats i halvlek, alltid! No matter what!

/#12

Henrik sa...

A 1:Väldigt internt, men ok. En spons till alla i laget var tydligen ett baseballträ. Rykten säger att vissa av dem slogs sönder efteråt...
A 2:Jag tycker det räcker med 5 spelare för att spela basket mot 5 andra spelare. "Unplugged i Borås" har i.o.m din comeback fått en helt annan mening nu för mig. Men okej, jag ska rädda din jul (med benägen hjälp av c dy, kan du lägga undan fribiljetter till honom v a r j e hemmamatch. Ok, NEJ. Igår behövdes tammefan ingen statistik, tro mig. Det var nära jag idiotförklarade honom där...
/henrik