Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 20 oktober 2009

Back to back

Har en trevlig kille, som har sin vfu hos mig på jobbet. Verksamhetsförlagd utbildning (fint va?) står det för och förr hette det lärarkandidat. Han var mäkta förvånad att jag hellre såg aik som svenska mästare än blowitt. Faktum är att jag ser va fan som helst som svenska mästare förutom dss. Småaktigt? Tja, kanske det, men man är präglad efter ca 40 års gliringar över ens val av fotbollslag och de flesta av de gliringarna kommer från dss supporters. Tror dock att de vinner ändå (lex GAIS;allt går åt helvete) med den tur de har nu. Läste i gp att old hero Tony Persson i GAIS tyckte att "kunde ni gjort detta annorlunda?", var en konstig fråga. Suck. Spela boll kunde han i alla fall. Läser boken "Frank & jag" som högläsningsbok för min klass. Snart slut (den e ganska tunn) och undrar över del 2. Kan man köpa den på Dio kanske? Författaren tillika I:s baskettränare på basketklassen är härmed meddelad, läsare av biw som han är. The Quitter kan la börja skriva en bok han med. Tid över har du väl. Titeln idag kommer från Pretty Maids debutplatta. När jag gjorde lumpen var jag hemma varje onsdagkväll och tränade (jag vet, det hjälpte inte) och fick skjuts av en kille 0430 på torsdagsmorgonen. Alltid, alltid satte han på denna låten när vi rullade mot Uddevalla. Upptäckte den för ett tag sen, och den är bra men ger mig samtidigt ångest. Ungefär som GAIS alltså.
/henrik

Inga kommentarer: