Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 24 oktober 2009

Bird of prey

Så. Öja förlorade så nu e d definitivt klart att Atleterna spelar i allsvenskan även nästa säsong. Och för första gången (tror jag) har man nomineringar till fotbollsgalan. Wanderson, som bäste mittfältare och spelare och Ericsson som bästa nykomling. Men, inte fasen lär dom vinna (lex GAIS). Såg en total överhalning av Uppsala idag. Gothia vann med 34 poäng och var bättre på alla punkter. Ett smått makalöst trepoängsskytte med Ringström som topp, mängder av offensiva returer och att de fick stryk av samma lag senast bevisar bara min tes att när man jobbar med människor vet man aldrig vad man får. Synd bara att coachstaben ägnade sig åt lite misshandel av spelare i slutet genom att slänga in tre stackare samtidigt. Det var inte så pedagogiskt gjort och ledarmässigt faktiskt lite förkastligt. Maybe bara en kulturgrej. Jag hoppas det. Kanske det här var en barriärbrytare så vi kan få in lite positivt flow i The Club. Jag hoppas på det med. I morgon har jag nog det yngsta damlag in the history och inte är vi många. Jag hoppas tjejerna överraskar positivt, för man vet aldrig vad man får. Förutom regn. Det får man alltid i denna stan.
/henrik

Inga kommentarer: