Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 11 mars 2010

GAIS is life


Idag för 116 år sedan bildade ett antal unga killar nere i Gårda en idrottsklubb. Från början var det brottning & styrketräning av olika slag men i början av förra seklet tog fotbollen över allt mer och namnet GAIS spreds över världen som en ljum vårvind. Bilden är föreningens fana, som kom till i början av föreningens liv och som faktiskt fortfarande existerar. På måndag spelar man hemma mot Malmö ifif och man får väl hoppas att det just är fotboll och inte brottning som tillämpas då. Stort grattis till föreningen som sedan 1972 gett undertecknad magsår, gråa hår, förtvivlan, glädje, demoner, vänner & en hel del andra känslor som format mig till den jag är, dvs gammal, bitter & självgod. Förutom morsan & farsan så är det just GAIS som jag känt längst tid i mitt liv. En paradox så god som någon och som för mig över på följande text som jag fick smsat till mig tidigare i dag;
Fem dåliga saker med att vara snopp.
1. Hål i huvudet
2. Man umgås med två nötter varje dag
3. Grannen är ett arsle
4. När man mår som bäst spyr man
5. Din bästa vän är en fi...
Ber om ursäkt till ev pryda läsare, men lite kul är det.
/henrik

Inga kommentarer: