Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 4 mars 2010

Inte ett ont ord

En dag som jag kommer att komma ihåg länge är snart slut och well... Säsongen närmar sig sitt slut, the ladies har en match kvar och på träningen innan i nästa vecka får vi besök av två gamla bekanta. Funderar på att signa K för en match och bara för att kunna hävda att hon är bättre än den nyrekryterade till de borta i väster. Håller du med coach J? (skriv ja, så vi trissar upp the quitter än mer..) Får väl erkänna att jag mer o mer gillar Äjos och deras ställningstagande i olika saker, som att inte delta i "kapprustningen" inför kval och slutspel dvs inte sälja nån spelare. Fan, har ni så bra ekonomi? Eller slår ni er för bröstet och hävdar "moral"? Lite old school över det men jag gillar det. Gothia slår Örebro och nu tror jag det blir slutspel, starkt med tanke på skadorna på Rush, Drazic, Mottram, Bree o Lenngren under långa perioder. Lite rätt gör han nog den gode Milonas. Match mot Såålna i morgon, med min favvomotståndare Myrthil som brukar lira bra i The Arena. Han är f ö den ende spelare jag sett skrämma en spelare med boll så denne hamnade utanför planen genom att vråla "Defence" och nä, det var ingen p77a. C dy undrar om man ska med på GAIS hemmapremiär nästnästa måndag. Styrelsemöte! Jag blir så trött, det var som datorutbildningen jag var på idag utan tillgång till nätet. Bara tråkiga pedagogiska skrivprogram. Jaja, i morgon e de fredag och påsklovet närmar sig.
E riktigt nöjd med titeln, sammanfattar eg allt biw står för....hahaha...
/henrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

6 av 7 senaste titlarna Lundellspår, vackert. Men samtidigt har du ju mest varit tjurigt (mer än vanligt alltså) så jag vet inte om det är en homage eller en diss till den gode Ulf...
Utan att ha allt för stor koll på damverksamheten så måste det ju vare en spännande tid till mötes om Kvarnby lyckas gå upp i damligan och om ni lyckas gå upp i ettan, då har ju stan helt plötsligt blivit två snäpp bättre på en säsong (eller ett och ett halvt eftersom ni trots allt gick ner en nivå under säsongen) och tjejerna aldrig haft bättre förutsättningar i stan som inkassobolaget räddade.
Nu är jag ju överdrivet positiv, förmodligen eftersom jag tittar på det 75mil bort och inte sitter i smeten som ni tjurskallar;)

Kvalupprustningar var väl fjolårets tema, allt från dina grönvita idoler i söder, bennerman till Polisen, halva balkan till vitaörnarna, etc etc, så det är väl en trend som kommer hålla i sej, både på herr och damsidan och på alla nivåer.
Sen bör man nog se över serieupplägget så att grundserien inte slutar innan 28e feb nästa säsong för att slippa märkliga scenarion som i år...
Kat hade nog ställt till med problem med alla lag, dam och herrliga med sina hookshots...

Även GAISare får le när vårsolen kommer!
=)

/100kg något annat

Henrik sa...

Mmmh. Lyssnar mycket på den gode Lundell för tillfället, speciellt en platta. Det är en märklig värld och inte minst idrottsvärld. Hade varit kul med Jonker i Gothia men det ville ni tydligen inte. Men där var la det inte moralen som styrde antar jag...
/h

Fredrik Joulamo sa...

Jag tycker att K är den bästa centern som spelat i Sverige sen Wikner (och henne tror jag mig nog bara komma ihåg..). Men Gläser är inte fy skam hon heller.

När det gäller kapprustning osv: Det allra sjukaste med hur seriesystem och övergångsperioder funkar, är ju att man faktiskt kan bilda gemensamma lag. Vi och Umeå kan ju gå ihop kommande säsong och dela på truppen. Om vi hamnar på kval och de klarar sig tar vi spelarna. Om tvärtom inträffar gör vi tvärtom. Absurt. Man kan ju till och med tänka sig att ha med 2-3 lag till i kartellen.

Det är illa nog att det är så lätt att störa maktbalansen med importer, precis som vi försökte göra ifjol.

Henrik sa...

Eos och Umeå går ihop! Låter troligt, var ska ni träna? I Tjockhult?
Man borde bara ha en regel; en spelare kan bara representera en klubb/säsong i ett och samma land.
/henrik