Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 31 mars 2010

Ut ur mörkret

Hann knappt in i hallen igår innan jag fick frågor om Gothias framtid. Vet inte om det har varit så många reaktioner egentligen, verkar vara samma åsiktsmänniskor som vanligt bara som tycker. Problemen har sedan Gothias startande varit att "Gothiafolket" inte har förstått att de tillhör Högsbo Basket och har därmed levt och verkat i sin egna bubbla. Det har jag förståelse för, det är intensivt i den världen, men när man skriver "Lägg ner Högsbo Basket" på sin hemsida så ska man nog ta sin Mats ur skolan för då har man fanimig inte fattat någonting. Sedan kan man alltid diskutera på vilket sätt man ska kommunicera ut ngt sådant här. Här var det (och nu antar jag) nu en viss frustration samt en chock/aha upplevelse som skulle levereras för att få till stånd ngn slags reaktion. Inte mot alla de ideella som sliter ont, men det är de som tar åt sig, vilket i sig är mycket förståligt, utan mot alla de inom The Club och basketintresserade i Glenntown som uppenbarligen inte bryr sig om herr ligabasket, men som själva är jävligt snabba med att gnälla om alla fel och brister som Högsbo Basket har. Lite höga stolar syndrom typ. Jag har full förståelse för att sponsorerna börjar tröttna när intresset är så lågt, framför allt i de egna leden. Och som ledamot i The Board har jag svårt att stå bakom att så mycket tid, pengar, energi, ideella uppoffringar, jobb och annat ska gå till ngt som uppenbarligen så få bryr sig om. Gothia är ett av föreningens ca 35 lag. 12 spelare och 2 coacher av föreningens ca 400 medlemmar. Missförstå nu inte, jag är till skillnad från vissa ingen quitter, som basketnördig Gaisare i denna blåvita hockey/handbollsstad är jag van att jobba i motvind och jag önskar inget annat än att till hösten se ligabasket igen stående längst upp till höger på läktaren bakom hemmalagets bänk. Men inte till vilket pris som helst.
/henrik
(föga oväntat peakade biw igår med högsta antal besökare/dag...)

Inga kommentarer: