Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 5 mars 2010

Utanför murarna

Hade jag betalt hade jag krävt pengarna tillbaka. Såålna var det sorgligaste lag jag sett utan själ, vilja eller energi. Lamadjur. The league team (only for you Timbus) tog i när de behövde och vann oerhört rättvist med elva. Carter bäst på plan, 15 offensiva returer (way to go Såålna) och tja mer än så är väl matchen inte värd att kommentera. 130 åskådare är på gränsen till pinsamt dock. Fick dock mig ett rejält skratt när en fd spelare lämnade över följande skröna till mig;
"Legenden om Wanderson och derbyt mot Öjs"
GAIS skulle möta målsnåla öjs i ett derby. Eftersom öjs är helt ofarliga framåt så kom Wanderson själv med ett förslag under uppvärmningen;
-Jag klarar öjs själv. Ni andra kan gå på Valand och ta en bira under tiden.
Efter en stunds funderande så accepterade tränare Axén och laget Wandersons erbjudande och stack iväg. Johan Mårtensson, som ju är hemma på båda sidor om en bardisk, tappade upp bira och bjöd laget runt på Valand. Stämningen steg och Dime knappade på text-tv. Det stod 0-0 länge och Kenneth Gustafsson började misströsta;
-Vi skulle aldrig lämnat honom ensam.
Men så plötsligt blinkade det till; GAIS-öjs 1-0 Mål:Wanderson i 34:e minuten.
-Det var som fan skrek killarna. Jubel, ledning i halvtid och biran flödade. Det såg stabilt ut i andra halvlek, Lundgren som är en jäkel på huvudräkning kollade vad tre nya poäng skulle innebära för tabelläget, Spong stod på bordet med bar överkropp och drog igång "öka takten sista kvarten". Det var trångt & svettigt framför tvn.Calum kylde skallen under tappkranen och Lundén grävde i räkbuffén. Det verkade som om Wanderson skulle greja det. Då blinkade det till igen:GAIS-öjs 1-1 Mål:Allbäck i 84:e minuten.
-Typsikt, vi som var så nära, suckade Lundén när texten blivit blå och matchen var slut. Hela laget skyndade tillbaka och i omklädningsrummet hittade de Wanderson rödgråten med ansiktet i händerna.
-Vad är det som händer? undrade Axén.
Wanderson började förklara;
-Allt gick så bra. Första halvlek var jämn och jag nätade. I andra dominerade jag matchen totalt ända tills jag blev utvisad i 62:a minuten...
/henrik

Inga kommentarer: