Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 4 januari 2011

En man av hjärtat

Idag åker kejsaren till Laserdome. Han lär sova gott i natt. 08-Tälje igår kväll. Suck...alltså, jag vill verkligen vara positiv! Jag vill det, men det var inte vackert. Missade layups, svaga avslut, obefintligt försvar, ingen hjälpsida värt namnet, spelare utan karisma och taktiska svaga spelare. När man ligger under med 4 poäng med ca en minut kvar & motståndarna har lagfouls, ska man verkligen hysta satellittreor då? Ska man inte gå inside alt penetrera? Det är ju ändå Ligan och vuxna män? Jag blir så trött. "Who is your form?", frågade utmärkte Dahlborn 08:s nye jänk. Så säger man väl ändå inte? För övrigt var formen inte så vass, vilket får mig att tänka på som ngn sa för länge sen, "proffs är alltid i form, det är deras yrke". Fortfarande är det inte alltid så, tydligen inom elitidrott i detta land. GAIS värvar 2 yngre spelare från förorten, som kan bli bra på sikt. Jag gillar det. De börjar bli de nya, unga & utvecklingsbara spelarnas klubb grönsvart. En riktigt bra kursändring. Lovet nalkas sitt slut. På fredag inleds vårterminen med en föreläsning (yipiee...) och till helgen håller undertecknad i en Steg 1 utbildning. Bl.a ingår spelförståelse i den och nej, kommer inte använda mig av gårdagens match. Tänk att ett telefonsamtal kan betyda så mycket & att man sätter igång hjärncellerna igen efter helgerna.
/henrik

Inga kommentarer: