Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 15 januari 2011

So what

Har läst ut 2 böcker av Jonas Autio, som jag relaterade till i förra inlägget. De 2 första i en serie av 5 om jag fattat rätt. Den första "So what" är en kort sak som handlar om när författaren träffar levande legenden Charles Barton nere i Grekland för några år sedan. Det måste vara första gången jag känner både författaren och huvudpersonen i boken, vilket givetvis gör mig starkt partisk but so what! (hö hö...) Det är en underhållande bok på dryga 50 sidor, skriven med en personlig stil som jag gillar (detta eftersträvar jag hela tiden av mina elever när de skriver berättelser, "skriv så man vet eller känner att det är du" brukar jag säga till dom) & blandningen av basket och musik känner jag igen från någonstans... Boken har bara ett problem, den är för kort. Men jag har läst tegelstenar av Lundell & King som jag också tyckt varit för korta. Det är ett bra tecken för författarna, när läsarna tycker deras berättelser är för korta. Den andra boken "Välkommen till Basketland" handlar om EM i Serbien för några år sedan. JA är på plats och följer det hela live. Korta matchreferat blandas med lite musik och tankar om ett land i förändring. Samma lättlästa stil och även här en del eftertänksamhet utan pekpinnar utan mer krassa konstateranden över att inget varar för evigt. I detta fall serbisk basket. Även denna bok kan jag varmt rekommendera till basketintresserade eller idrottsintresserade i stort. Jag ser framemot de övriga 3 böckerna som ska släppas ngn gång detta år. Googla Autiopress nu & beställ böckerna vetja. Basketböcker har vi inte för många i detta land. Var i hallen 2 ggr idag och tro mig om ni vill; jag fick en bok. "Basketfrälsta" heter den & handlar om Lundaspelen. Tydligen tyckte ngn där nere i Lund att jag skulle ha ett x. Många tack för det. X tränade och I spelade match, första gången denna säsong jag såg henne spela & hon inledde med en trea. Sådan far sådan dotter. Åtminstone inbillar jag mig det.
/henrik

Inga kommentarer: