Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 14 januari 2011

I hold the bottle, you hold the wheel

Så har man jobbat en vecka redan. Snön ställer till det & den lockar ofta fram barns sämsta instinkter. I allt annat de gör är det viktigt med jämna lag och fair-play, men inte i snöbollskrig och inte kan de följa reglerna heller. Funderar på att ta vattenslangen och spola allt till is. Men då blir la det herren-på-täppan och problemet lär kvarstå. Suck, vår nu! Jag minns honom som en lovande basketkille med talang och huvud, även om det senare ibland ställde till det lite. Jag minns en semifinal i Lundaspelen, då han kom och sa att "Henrik, jag kan inte spela idag". någon förklaring varför fick jag aldrig, men kanske det är som han skriver i sin bok "So what", att självförtroendet var det som fattades ibland. På ett basketläger i Danmark fick han mig att upptäcka Deep Purple. "Made in Japan" spelades ofta & jag som var insnöad på Iron Maiden vid den tiden fick nya hjältar i Blackmore, Gillan & gänget. Ikväll ska jag börja läsa hans andra bok "Välkommen till basketland" & jag har lovat samt fått tillåtelse att recensera dom här på biw. Och ju mer jag tänker på det; de människor som jag har kontakt med fortfarande är sådana som jag ibland tyckt precis tvärtemot i vissa frågor. Vet inte om det har med ömsesidig integritet att göra eller om jag aldrig vill göra det lätt för mig. The story of my life. Typ.
/henrik

Inga kommentarer: