Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 23 januari 2011

Ord

"Jag skriver. Ord är det jag kan", skrev Stephen King en gång & visst kan den mannen skriva och inga jämförelser i övrigt, men ibland känner jag likadant. Och då kan biw vara bra att ha. Inte för att jag alltid vet vad som hamnar här, det ger sig bara oftast. Samma när jag skriver på annan plats eller till någon annan. De senaste veckorna har jag funderat över både små saker (köttbullar till middag?) och stora saker (vad vill jag med mitt liv egentligen? Jag är ju snart 44) och saker däremellan. Har fått en förfrågan om att redigera Basket-In-West & skicka ett utkast för att väldigt högst eventuellt kanske ge ut den i ngn sorts bokform. En gammal dröm, I confess, men är det verkligen bra nog? och vem fasen ska läsa? Självförtroende är en färskvara & det gäller bara inte världsliga saker utan även de viktiga sakerna & personerna i ens liv. Well, jag har inte bestämt mig än. Idag spelar ens gamla lag & absolut inget ont om tjejerna men jag kommer inte att titta. Det är lite som Ian Gillan sa när han fick sparken från Deep Purple och fick frågan om han hade hört dem sedan dess. "No, it would feel like watching your wife sleep with your best friend", svarade han & jag hajar vad han menar.
(för gamla följare av biw, så vet ni att bloggtitlarna alla är låttitlar. Så även denna, som är en låt av de gamla Partille punkarna Slobobans Undergång. Se där, ytterligare lite meningslös information till Er constant readers för att åter citera Maestro S King)
/henrik

Inga kommentarer: