Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 20 januari 2011

Lit de parade

Rapport från första basketträningen sedan 1997: Vi var 7 st. När jag gjorde min andra lay-up högg det till bakom vänster knä, men jag kunde hoppa lite i alla fall. Vänster lay-up gick oväntat bra, satte nog varannan i alla fall. Sen lirade vi 3-3. Jag började skjuta lite själv och hoppade sedan in. Av ngn j-la anledning spelade vi till 7! Långa matcher för en annan om man skriver. Hade lite svårt att läsa mina medspelare, men passade och screenade på. Sedan började jag skjuta. Satte mina första 3 skott och fick totalt 8/12 på tvåorna, 0/1 på treorna, 1 foul, 3 turn-overs, 1 steal, 4 returer samt absolut ingen block. Slängde mig efter bollen 3 ggr, fick skrapsår på knät men kunde gå ifrån träningen oskadad (heter det så?). Det var ganska kul, mindre kul när hjärnan vet vad man ska göra men kroppen lyder inte alt är ett par sekunder för sent ute. Kommer inte att vänta 14 år till på nästa träning. I morgon blir det nog en pizza och nga öl med en polare. Tycker jag gjort mig förtjänt av det. Om jag kommer ur sängen på morgonen vill säga.
/henrik

Inga kommentarer: